BANCA PORTOCALIE

Există o bancă, numită –Bank, Banca portocalie care e atât de automatizată, că ne-a zăpăcit ! Nu mai știu ce să fac !

Mă chinui de o lună să actualizez datele unui cont care a fost blocat de banca portocalie. Adică blochează contul și după aia, ne spune că trebuie actualizate documentele. Nu invers ! Dă-i și luptă ! Ma uit pe site, zic să aflu numarul sau o adresa de contact de la sucursala unde e deschis contul. Pe site, nimic, doar centrala. Scriu pe facebook banca portocalie, explic. Mi se spune să sun la centrală, sun ! Acolo, zice că nu la ei, ci la sucursală ! Obțin, însă, un număr de la sucursală ! Aaaa, deci, așa ! Trebuie sa suni la centrala ca sa obtii număr de la sucursală. Nu se poate direct la sucursală !

Am priceput, sunt centralizați. Buun ! Sun la sucursala. Mi se spune ca nu se poate să trimit actul prin email.

Bine, zic, dar actul pe care trebuia sa-l depun a venit pe email, culmea, de la judecătorie, de la stat, adicatelea, ca e pandemie. Nu, la noi nu e pandemie, zice Banca Portocalie. La noi, trebuie să veniți in persoană, cu actul în mână. Zic: Da, dar nu pot sa aflu ce acte trebuie să aduc ? Dacă tot vin ? Ca să nu vin de șapte ori ! Prevăzătoare, eu, cu viziune…deh ! Ah, păi dacă vreți să știți, vă dau numărul de la juridic. Wow ! Da, zic ! Sun la juridic. Un om mă întreabă cine sunt, de ce am sunat, ce am cu ONG-ul, de ce nu a sunat altcineva, dacă sunt cu persoana care e trecută la cont-adică contabilitatea. Nu. Nu sunt cu persoana, că e pandemie. Sunt doar eu, dar eu sunt, carevasazică, reprezentantul legal. Da, nu contează ce sunteți. Trebuie să vie persoana ! Zic, da, dar nu fac operațiuni pe cont. Vreau doar să știu ce docomente să aduc. Ah, deci doar asta ? Da, doar asta. Si cine trebuie sa vie, persoana sau eu ? Pai…stați să vedem. Deci, cine sunteți ? Am luat-o de la capăt. Până la urmă, mi s-a dat o listă de documente. 

Deci, plec, liniștită că într-un final, ni se va debloca și contul. Dar nu ! Nu e atât de simplu.

Peste o altă săptămână(trecuse una de la primul email prin care intrebam la centrala ce documente e nevoie sa depun până mi-a răspuns centrala că nu la ei, ci la sucursală și îmi dădea numărul sucursalei), a mai trecut una până am depus. După încă o săptămână, primesc un email din centrală. Că nu a putut fi actualizat contul, fiindcă nu am depus toate documentele. Și că dacă nu le depun, o să-mi închidă contul. Adică spuneau că ei sunt atât de eleganți că mă atenționează. Vreau să depun, bine. Iar eu, nesimțita, nu depuneam. Ei voiau să mențină o relație bună cu mine și îmi spuneau : Cucoană, dacă vrei să mai ai cont, depune ! Noi te-am anunțat. Dacă nu, treaba ta, noi îți închidem contul !

Oricât de calm ar fi calmul meu englezesc, la faza asta, deja l-am pierdut.

Am sunat la numărul din mesaj, zicea că e de la persoane juridice. Era semnat de două persoane care aveau atribuții la persoane juridice. Ce credeți ? Mi-a răspuns Centrala ! Un operator care habar n-avea ce problemă am eu. I-am zis, i-am explicat. Mi-a zis, păi nu la noi. La sucursală ! Păi la sucursală am fost, am depus, mi-au zis că e ok. Cine mi-a zis că nu e ok, sunteți dvs. Am sunat la numărul de la mail-ul care îmi zice că nu e ok. Nu, nu la noi !

Sun din nou la sucursală !

Nu răspunde nimeni. Mai sun de câteva ori, cer cu officerul căruia îi dădusem actele, zic, omul știe, deh. Doar el mi-a zis ce și cum. D-na de la telefon(cred că era colega cu scaunul gol) spune, ”Este ocupat, vă sună el când poate”. Ok. Aștept, mă sună omul. Zic…am primit un email de la centrala, semnat de responsabilii de la persoane juridice, ca nu am depus toate documentele. Păi, da, zice. (ca și cum era normal și el știa dinainte că așa va fi) v-am zis că veți primi un email din centrală dacă e ok sau nu. Zic, dar dvs. nu știați ce anume îmi trebuie ? Ce anume trebuie să depun ? Că doar am fost acolo, m-am uitat în ochii dvs. peste mască, dar m-am uitat ! Prin ochelari, dar m-am uitat. Păi da, eu v-am zis, spune el…ca și cum nu fusesem eu acolo, vă trebuie și hotărârea AGA în format Banca Portocalie ? Hotărârea AGA în format Banca Portocalie ? Păi am lăsat Hotărârea AGA în original, cu număr de înregistrare din registrul nostru, semnată și ștampilată. Din activitatea de până acum știu că hotărârile AGA ale ONG-urilor nu sunt în formatul cerut de bănci ! Sunt ele…așa cum le-a făcut mama lor, adică ONG-ul. Nuuuu, trebuie să vă trimit hotărârea AGA ÎN FORMAT Banca Portocalie. V-o trimit pe email, o completați, o semnați și o trimiteți la persoane juridice, cu cc la mine ! Opaa ! Deci, m-am angajat și la Banca Portocalie ! Trimit colo și cu cc dincolo. Perfect !

Dar știți ce este aia AGA ? Adunarea Generală a Asociaților. Adică ei sunt mulți. Și …e pandemieeeee !

Nu se poate aduna adunarea generală. Atunci a consiliului director. Păi, a consiliului director, v-am dat-o. O aveți în original. Da, zice el, dar trebuie în format Banca Portocalie. Păi, asta, în format Portocaliu este AGA, nu e a consiliului director. Da, completati-o așa și trimiteți cu semnături la persoane juridice și cu cc la mine !!!
Ok, zic. N-are rost. Trebuie să fac cum zic ei, altfel, contul rămâne blocat. Zis și făcut. Mai trece o săptămână, până se adună consiliul director, semnează pe hotărărea format ING, o trimit cu cc, cu bcc, cu tot. Trimit un email să mă asigur că a fost recepționată. Nu primesc niciun răspuns. Dar…azi de dimineață…surpriză.

Ce credeți că este în hotărârea AGA format banca portocalie ?

Ei bine, procentele în care au contribuit membrii fondatori ai ONG-ului la capitalul social al ONG-ului. Da, nu râdeți, deși este de râsul lumii. Dar asta cere banca portocalie– Bank, procentele în care au contribuit membrii fondatori la capitalul social. Capitalul social al unui ONG este o sumă care se depune la deschiderea lui și care este folosită pentru activitatea în prima perioadă. Aceste procente nu dau niciun drept vreunuia dintre membrii fondatori asupra vreunui bun al ONG-ului. ONG-urile nu dau dividende. Iar declarația cu beneficiarii reali era depusă la dosar, cu toate datele membrilor, buletinele, samd.
Deci, ei vor să le spun în ce procent am pus noi cele câteva sute de RON pentru capitalul social, când am fondat ONG-ul.
Le trimit și asta.


Azi de dimineață, primesc din centrală, o inștiințare cum că nu am depus încă toate documentele și că dacă…dar mai bine vă pun o poză, ca sa nu mai povestesc.

Așa că…le-am scris și eu un email în care le-am solicitat toate înregistrările convorbirilor pe care le-am avut în ultima luna cu ei și m-am gândit că poate că singura soluție e să acționez în instanță ? Pentru că blochează activitatea unui ONG care vrea sa facă și el niște proiecte in perioada asta ?

Nu ar fi normal așa ?

Numai ei sa ne amenințe pe noi cu închiderea contului ? Este vina noastră că ei nu comunică unii cu alții ? Este vina noastră că juridicul lor nu știe ce documente să solicite unui ONG ? Este vina noastră că ei nu știu să pună pe site datele sucursalelor ? Este vina noastră că nu pot afla deloc care sunt documentele necesare ca să actualizez un cont ? Eu nu cred.
Ce ziceti ?
Sau să mă gândesc că până pe 25.10.2020, când îmi vor închide ei contul, așa cum m-au amenințat, mai am timp să mai merg de vreo 50 ori până la ei ? Mi-au dat ceva timp, e-adevărat. Probabil că știau ei ceva !

About Post Author

Optimized by Optimole